2015. december 19., szombat

töltött cukkini és kreatív maradékfelhasználás

Új kategória következik #macerásdemegéri jeligére, amihez naaaaaagyon hosszú leírás jön. És még azután sincs vége, jön még két ötlet a maradék töltelék felhasználására és ha még mindig bírjátok szusszal, mutatok egy tippet, én hogy számolom bonyolult helyzetekben a szénhidrátot: 

Veszek két cukkinit, megmosom, félbevágom, kivájom a belsejét, lesózom és egy magasabb falú tepsibe rakom pihenni. Mellédobok pár babérlevelet és a kimagozott belsőt felkockázva, ahogy az eredeti recept is írja.

20 deka kölest/kuszkuszt félpuhára főzök egy kis sós-kakukkfüves vízben, közben szintén 20 deka darált húst és egy fej apróra vágott hagymát megdinsztelek egy evőkanálnyi kacsazsíron. Kevésnek tűnik, húsimádók nyugodtan duplázzanak, nekem ennyi bőven elég.

Közben 3-4 deci vizet felforralok és belekeverek egy húsleveskockát. Ha kifehéredett a hús, rányomok 2 duci gerezd fokhagymát, sózom, borsozom, jön rá 2 tk harissa fűszer és egy tk chilipor, aztán összekeverem a kölessel/kuszkusszal. Beletöltöm a cukkinicsónakokba és itt jön a gond, ugyanis ez kb. dupla annyi, mint amennyi belefér. :) Ha nem akartok galibát, felezzétek le a gabonát nyugodtan, ha jöhet két ötlet a maradékra, akkor még olvassatok kicsit! A húsleveslét a cukkini alá öntöm, lefóliázom a tepsit és a forró sütőbe tolom.

Fél óra múlva kiveszem, kiügyeskedem a cukkiniket egy tálcára, a kockákat és a levét pedig összeturmixolom, aztán egy lábasba öntöm és alágyújtok. Hozzákeverek egy ek. barna rizslisztet és 1 ek pirospaprikát. Ha besűrűsödött, jöhet még bele egy fél doboz tejföl és miután remegő kézzel visszatettem a zöldséget a tepsibe, ráöntöm ezt a fűszeres cukkinikoncentrátumot, majd újabb negyedórás sütés jön, ha maradt még energiánk ennyi pepecselés után, a jól megérdemelt ebéd. 

Nekem nagyon laktató, úgyhogy 4 adagra számolom, ez így 10 deka gabonával számolva 18/17 g CH/adag attól függően, hogy kölest vagy kuszkuszt használunk.

Mentő ötlet numerouno:

A köleses verziónál előszedtem kisebb formákat, szilikon muffinsütőket és azokba kanalaztam a maradékot,rájuk is csorgattam a szószból a második környi sütés előtt.

Mentő ötlet numerodos:

A kuszkuszos maradékhoz hozzákevertem egy tojást, majd egy-egy púpos evőkanálnyi adagokból golyót formáztam, azokat bundáztam és olajban ropogósra sütöttem. Igaziból ez egy annyira jó ötlet volt, hogy jövőre sokszor szerepel majd főfogásként salátával, hűtőből kivéve is zseniális. Szerintem iszonyú finom lenne apróra vágott piros húsú paprikával vagy hús helyett lepirítani sütnivaló kolbászt? Apróra vágott karfiol, brokkoli sajt. fetadarabok, apróra vágott gomba, nagyon sok minden számításba jöhet!

Szénhidrátszámolás, mikor borul az eredeti terv:

Szóval nagyon könnyű dolgom lett volna, ha az összes gabona ch-értékét kell néggyel elosztanom, de nem így lett. Lemértem a húsos-kuszkuszos keveréket fazékkal együtt, felírtam (2050 g). Megtöltöttem a hajókat, megint mértem a maradékot (1536), majd megformáztam 22 kölesgolyót. Lemértem a kiürült edényt is (812).

Azt tudjuk, hogy a töltelék összsúlya 2050-812=1238 gramm (összesen 142 g ch). A töltelék súlya 2050-1536=514 gramm. A golyók összesen 1238-514=724 gramm. Az össz CH mennyiséget elosztom a végső súllyal, megkapom egy gramm töltelék értékét, amit aztán felszorzok a konkrét súllyal (pl. 514-gyel). Bonyolultnak hangzik leírva, de nem az.


cukkinik esetén összesen 58,9 g CH, hajónként 14,7 g CH
golyóknál összesen 83 g, itt azonban még hozzáadódik a panírhoz felhasznált liszt és morzsa, így nekem egy golyó 7 g CH


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése