2016. február 15., hétfő

túrós zabpalacsinta gránátalmával

Nem tudom, mennyire evidens párosítás, de imádom a túrót és a gránátalmát együtt, akár pohárkrémben, akár más süteményben. Most zabpalacsinta töltelékébe kerültek.

Először a palacsintasütőt teszem fel a gázra melegedni, közben összeállítom a tésztát: 2 tojást kikeverek 3 dkg negyedannyival, hozzáöntök kb. 1 dl vizet, 10 dkg zablisztet és 3 dkg durumlisztet. Első körben ezt a sűrű masszát keverem csomómentesre, ezt hígítom még kb. egy-másfél dl vízzel*, nekiállok kisütni olajon a (6 darab) palacsintát. 

Amíg sülnek, megküzdök a gránátalmával. Első körben felveszem a legsötétebb itthoni ruhámat elpakolok a közelből mindent, amit nem akarok pirospöttyösre dizájnolni. Egy mély, piros tálban négyfelé vágom a gyümölcsöt. Ezután a negyedeket megfogom és egy fakanállal a héját addig ütögetem**, míg az összes mag a tálban landol. Ezután feltakarítok úgy 1-2 négyzetméternyi területet, majd leszűröm a magokat. A levével és 1 natúr joghurttal kikeverem a túrót, igény szerint ízesítem. Mindeközben zsonglőrködöm az idővel, hogy még azelőtt megfordítsam a palacsintákat, hogy megérezném a füstöt. :))

Ha kész, töltöm és már esszük is. 

1 palacsinta: 22 g CH

*a palacsintát és a muffinokat régen mindig adhoc alapon készítettem... boldog békeidők...:))

**másnapra érdemes eleve sötétlilára lakkoznom a körmeimet, mert nem néha melléütök:))

2016. február 9., kedd

lecsós bulgur

Valahol a neten szörfölve futottam össze egy lecsós bulgur fotójával és annyira beleégett a tudatomba, hogy muszáj volt elkészítenem. Ha nem is azt, valami hasonlót. Tökéletes hamvazószerdára. Is. :)

Felforraltam 3,5 dl vizet egy kis sóval, beleszórtam 20 deka bulgurt és lefedtem. Olajon kissé átfuttattam 3, nagyobbacska darabokra vágott paradicsomot és 3 zellerszárat. Felöntöttem 3 dl házi, cukormentes paradicsomlével, sóztam és fűszereztem egy jó nagy csipet borsikafűvel és morzsolt bazsalikommal. 

Míg főtt, felkockáztam egy cukkinit, 2 paprikát és kb. negyed óra után hozzáadtam őket a raguhoz. Újabb 5 perc után hozzáadtam a bulgurt, elzártam a gázt és hagyta, kicsit, hogy összeérjenek kicsit az ízek.

Erika barátosném elültette a fülemben a fetakrém ötletét, úgyhogy kikevertem fél adag (125 g) krémfehér sajtot egy tejföllel, borsoztam és végül ezzel a krémmel és fejenként egy negyed, apróra vágott paradicsommal tálaltam. A zöldségek finom roppanósak, a zellerszár ízétől eleve odavagyok egy ideje, a sós feta pedig krémessé teszi a végeredményt. 

Négy személyre: 45 g CH (ebédre)
Hatfelé osztva: 30g CH (vacsorára)

2016. január 2., szombat

almás pite

Remek alternatíva tízóraira vagy uzsonnára, laktató és még a fintorgók sem veszik észre, hogy nem hagyományos összetevőkből készül. Az eredeti receptet így módosítottam: 

50 dkg almát megpucolok, lereszelem, megszórom egy kis fahéjjal, 1 ek. barnarizs darával és 1 tk negyedannyival*. Amíg ez áll, kimérek 35 dkg tk tönkölylisztet, 10 dkg durumlisztet és fél csomag sütőport, hozzáadok 3 tojássárgáját, fél doboz tejfölt, 15 dkg olvasztott vajat, 2,5 dkg negyedannyit, összedolgozom őket, ha kell, még egy kis tejföllel puhítható a tészta. 

Egy közepes méretű tepsibe sütőpapírt teszek és a tészta kétharmadát egyenletesen belelapítgatom az aljába. Lecsorgatom az almát, aztán azt is eloszlatom a tésztán. A maradék tésztát pedig vagy ráreszelem vagy ha puhábbra sikerült, a tenyeremmel darabokra dörzsölöm, hogy mindenhova jusson. Közepesen meleg sütőben 30-35 perc alatt készre sütöm. 

24 felé vágom, így 1 szelet: 17 g CH

(a fagyasztóban is tartok belőle, épp most melegszik ki egy adag; még fagyott állapotban beteszem a sütőbe, mire az felmelegszik, kiolvad a süti is)

*Dia-Wellness 1:4 édesítő